שקיות

נוחות, זמינות, קלות, מיידיות, מחיר טוב – אין ספק כי כל תחום קניית בגדים באינטרנט עלה פלאים בשנים האחרונות, ונהפך לפופולרי במיוחד, גם בקרב הישראלים.

האינטרנט מציע חנויות בגדים אלטרנטיביות, ייחודיות, ובעיקר זולות, מה שמעניק תחרות הולמת לחנויות המסורתיות הקיימות, ויוצר פייט הוגן בין הוותיק למודרני.

במחקרים רבים שנעשו בתחום רכישות האונליין, ניתן לראות כי המוצרים הנקנים ביותר ברשת הינם בגדים. נשים רבות (וגם גברים) גילו את סוד הקסם בקניית בגדים באינטרנט, בין אם מדובר באתרים מחו"ל כמו אייבי, אסוס או עלי אקספרס, או בין אם מדובר בחנויות אינטרנטיות ישראליות. מעבר לכך, אם עד לפני כמה שנים היתה הפרדה מוחלטת בין החנויות האינטרנטיות לפיזיות, הרי שכיום, החנויות הפיזיות המסורתיות הבינו שהתחרות רק תלך ותגדל, ועלולה לפגוע בהן קשות. על כן, החלו גם החנויות הפיזיות להקים סניף נוסף של בחנות, ברשת האינטרנט, ולספק משלוחים של בגדים גם לכאלה שאינם רוצים לצאת מהבית.
האתרים השונים אף נותנים מידות עפ"י מדידת הגוף בצורות שונות וכך ניתן לדעת מידה מדוייקת של ג'ינסים, מכנסיים, חולצות, ג'קטים ובלייזרים ועוד.

אז עולם הקניות החדשני כבר כאן, והוא רק הולך ומתפתח. אולם קניית בגדים באינטרנט עלולה להביא עמה חששות רבים כמו שאלת האבטחה בכרטיס האשראי, הסיכוי שהבגד שנקבל לא יהיה תואם למה שבתמונה, וכן שאלת המידה שבה אפשר לטעות לעיתים קרובות. עם זאת, חששות אלה עדיין לא מונעים ממיליוני אנשים להמשיך ולבצע קניות בגדים באינטרנט.

אז איך עושים זאת בצורה הנכונה והטובה ביותר? הנה מדריך קצר לפניכם:

  1. המחשות וויזואליות – בכל אתר שאתם נכנסים אליו על מנת לרכוש בגדים, נסו לחפש כמה שיותר תמונות וסרטונים להמחשת הבגד, על מנת שתוכלו לשער פחות או יותר כיצד ייראה על גופכם. מעבר לכ
    כוכבים
    ביקורת הגולשים מדד חדש

    ך, חפשו האם מצוינות מידות הדוגמנית שמציגה את הפריט, וכן את מידות וגדלי הפריט עצמו ביחס לדוגמנית. כל אלה יעזרו לכם לשער בצורה טובה יותר את התאמת הבגד אל הגוף שלכם.

  2. בדיקת המוצר עם אנשים שרכשו אותו בעבר – תוכלו לקבל ביקורת על בגד ספציפי שאתם מעוניינים לרכוש, מאנשים אחרים אשר רכשו אותו בעבר, ויכולים להעיד ממקור ראשון על טיבו של הבגד, על המידה, הבד והגזרה. את הביקורות הללו תוכלו למצוא במגוון דרכים: ראשית, תוכלו להתייעץ עם מומחי דבר בקבוצות פייסבוק רלוונטיות. שם תוכלו לעלות תמונה של הפריט הרצוי ולשאול האם מישהו מחברי הקבוצה רכש אותו בעבר. שנית, באתרי קניות בגדים באינרטנט מחו"ל המציעים סחורה בכמויות גדולות, (כמו אסוס למשל), תוכלו לראות מתחת לכל פריט נבחר ביקורות של גולשים. חלק מהביקורות מציגות תמונות של המוצר לאחר שהגיע לבעליו, בצירוף מספר מילים המתארות את הפריט ובוחרות האם להמליץ עליו או לא.
  3. מחיר – אמנם קניית בגדים באינטרנט נחשבת כזולה במיוחד, הרבה יותר מקנייה פיזית, אך עם זאת יש דבר אחד שחשוב לזכור. כאשר אתם רוכשים בגדים אונליין מאתרי קניות בחו"ל, זכרו כי לא מומלץ לעבור את הסכום של 75 דולר, על מנת לא להסתבך עם המכס.
  4. אמצעי תשלום ואבטחה – האינטרנט הינו אחד המקומות הפרוצים ביותר, והחשופים ביותר. על כן, החשש להזין פרטי אשראי באתרי הקניות השונים הוא מובן ולגיטימי לגמרי. עם זאת, ישנם מספר פרטים שתוכלו לבדוק על מנת לאשר לעצמכם שאכן מדובר באתר אמין המציע אבטחה מלאה בכל הנוגע לתשלום. כך למשל, הרבה יותר מומלץ לרכוש באמצעות חשבון פייפאל. באמצעות חשבון פייפאל לא  תזדקקו להזין את פרטי האשראי שלכם, אלא רק את פרטי חשבון הפייפאל. אם אין ברשותכם חשבון פייפאל תוכלו לבדוק האם האתר ממנו אתם רוכשים אכן מאובטח ובעל תו תקן המעיד על רמת האבטחה שלו.