למה חשוב להשקיע בבחירת נעלי גברים ונשים שמיועדות להליכה, ואילו טיפים יעזרו לכם לבחור את הזוג שלכם?

כל סוג נעליים משמש אותנו בין היתר להליכה, אבל כשמדובר על הליכה ספורטיבית או יציאה לטיולים – חשוב לבחור נעלי הליכה שמיועדות למטרה הזו מלכתחילה. למה זה חשוב ואיך בוחרים בנעליים שיתאימו לכם?

נעלי ספורט שחורות ירוקות
נעלי הליכה איכותיות שומרות על יציבות הגוף

נעלי גברים ונשים המיועדות להליכה: המדריך המקוצר

בחנויות ובאתרים תמצאו סוגים רבים של נעלי גברים ונשים, אך לפני שמתייחסים לצבעים ולנראות שלהן, צריך להתעכב על הקטגוריה. נעליים שאינן מיועדות לפעילות ספורטיבית, לא יעניקו לרגליים שלכם את התמיכה המתאימה ולכן עלולות להוביל לפציעה, מעידות וכאבים. 

בשעת ההליכה, העקב סופג את רוב ההדף מהקרקע ולכן אזור העקב בנעלי הליכה עבה יותר ותורם בשמירה על היציבות. יש לציין שגם נעלי ריצה נבדלות מנעלי הליכה בכל הנוגע למבנה, ולכן לא מומלץ לנעול נעלי הליכה כדי לרוץ משום שהן אינן מתאימות לשינויי תנועה פתאומיים. באותו האופן, גם מי שמשתמש בנעלי ריצה לצורך הליכה, למרות שהדבר מקובל, עלול להימצא בסיכון גבוה יותר למעידות.

האם כל נעלי ההליכה בנויות באותה הצורה?

לא. נעלי גברים ונשים שמיועדות להליכה מגיעות במגוון סגנונות. חלק מהנעליים הן בעלות מפרט בסיסי, ואחרות אטומות למים, עשויות מחומרים "נושמים" וכדומה. כאשר אתם שוקלים אילו נעליים לרכוש, קחו בחשבון לא רק את ההתאמה הפיזית אלא גם את סגנון ההליכה שלכם. מי שמתכוון לצעוד בעיקר על מדרכה, יכול לבחור בנעלי ספורט רגילות. מי שמחפש נעלי הליכה שישמשו אותו לטיולים בטבע, יעדיף כנראה נעליים קלות יותר ואטומות למים, שמתאימות לטיולים רגליים.

איך התכונות הללו באות לידי ביטוי בפועל?

קיימים מותגים שונים המתמחים בייצור נעלי גברים ונשים שמיועדות להליכה. נעלי ניו באלאנס גברים למשל, שמות דגש על שלושת הרכיבים המשמעותיים ביותר – ריפוד, יציבות מקסימלית ורכות. האזור הקדמי של נעלי ניו באלאנס גברים כולל מספיק מרחב לכפות הרגליים, הסוליה תומכת ובולמת זעזועים, והמבנה הכולל של הנעליים תומך ברגל בכל צעד.

אדם הולך ביער
נעלי הליכה טובות ישמרו על הרגליים גם במשטחים לא שטוחים