סיום בית ספר

נשף הסיום הוא האירוע שמסמל את פרידתם של בני הנוער מן התיכון והמעבר אל השלב הבוגר של חייהם. האירוע הזה מתחיל בשמלה ועקבים, אבל ההוצאות שלו יכולות להגיע גם לאלפי שקלים. אז כמה יעלה לכם נשף הסיום?

נשף הסיום

נשף הסיום הוא מושג רווח בתרבות הפופולרית והגיע אלינו היישר מארצות הברית דרך סדרות וסרטים. הנשף הזה הוא אירוע רשמי המציין את סיום הלימודים התיכוניים והכניסה אל עולם המבוגרים. אל הנשף מגיעים התלמידים בחליפות ושמלות נשף יקרות, אבל ההוצאות על נשף לא מסתכמות רק בבגדים.

איפה הכסף?

בארצות הברית נשף הסיום הוא אירוע רשמי, ותלמיד ממוצע יוציא עליו סכום של 1200 דולר. גם בישראל יותר ויותר בתי ספר עורכים נשף סיום, אך כאן בישראל צנועים יותר, והעלות תגיע בדרך כלל לכמה מאות שקלים. אבל כמה מאות שקלים הם סכום נכבד בעבור ערב אחד, ונשאלת השאלה על מה יוצא הכסף?

תצוגת אופנה
התלמידות רוצות את העדכני ביותר

שמלת מעצבים

זכר לא יבין זאת, אבל בנות דווקא כן. אם לא קנית שמלת מעצבים את פשוט לא שם. שמלות של רשתות שונות הן לא מיוחדות מספיק, ושמלת נשף אמיתית חייבת ייחודיות רבה. גם אם בחרת לקנות באחת הרשתות הגדולות, שמלת ערב תעלה מעל מאתיים שקלים.

כמובן שיש דרכים לחסוך בהוצאות, כך למשל, תוכלי לשכור שמלת מעצבים במקום לרכוש אחת. אפשרות נוספת היא להעיזר בתופרת שתתפור לך את השמלה שאהבת במחיר זול יותר מבחנות המעצבים. את התמונה משלימות חנויות עודפים וחנויות יד שנייה בהן תוכלי למצוא מציאות במחירים מבטיחים.

איפור ושיער

הנשף הזה הוא אירוע חד פעמי ואת רוצה להגיע אליו עם מראה חד פעמי. איפור ושיער הם חלק בלתי נפרד מההכנות לנשף והם יעלו בדרך כלל 100 שקלים לפחות. כמובן שאפשר לחסוך ולהיעזר בחברות ובסרטונים ביוטיוב כדי להגיע למראה מושלם בלי להוציא מאות שקלים.

makeup, process
איפור משנה את כל התמונה

ומה עם הגברים?

בארצות הברית הגברים יגיעו במראה שמרני של חליפת טוקסידו. את הז'אקט בדרך כלל שוכרים, ומוסיפים לו מכנסיים וחולצה מחוייטת. אבל בישראל הטוקסידו אינו הכרחי ויחליפו אותו בגדים שנקנו ברשתות האופנה המובילות.

איך מגיעים?

הכלל הבלתי כתוב של הנשף מחייב הגעה בלימוזינה. בארץ זה אמנם נפוץ פחות מבארצות הברית, וזה גם די יקר, אבל אם בחרתם להגיע כך זה יקפיץ את סכום ההוצאות שלכם על נשף הסיום. המחיר הממוצע של השכרת לימוזינה בישראל הוא כ-1500 שקלים, והוא ישתנה בהתאם לסוג הרכב ולמיקום בארץ. אם מחיר הלימוזינה נשמע לכם מופרך תוכלו להגיע ברכב של ההורים ולחסוך הרבה כסף.

המסיבה עצמה

מלבד הבגדים, הארגונים האישיים ודרכי ההגעה גם המסיבה עצמה עולה סכומי כסף לא מבוטלים. משרד החינוך מגביל את הסכום המותר לגבייה על ידי בית הספר לצורך הנשף, אך בתי ספר רבים חורגים מן הסכום הזה. שכירת אולם אירועים והזמנת אנשי מקצוע הופכים את טקס הסיום לאירוע מנקר עיניים שעולה המון כסף להורים.

lights-party-dancing-music
ברגע המסיבה כבר כלום לא חשוב